מבית הבלוגים של למטייל

יום שבת, 18 ביוני 2011

צ'י פאט 2011 - אנחנו זקוקים לעזרה שלכם!

אמצע יוני 2011. עברה שנה וחצי מאז עזבנו, חברי המשלחת האחרונה של פרוייקט תרמילאים ותורמים, את קמבודיה. שנה וחצי בהן טיילנו, חזרנו לחיים, התגעגענו, ו... כן, אפילו קצת שכחנו. אמנם לכל אחד מאיתנו, יוצאי קמבודיה, יש רגעים רבים בהם אנחנו אומרים ״הלוואי והיינו שם״, אבל בגדול אפשר להגיד שחזרנו לחיים שלנו.

אבל משהו בכל זאת השתנה. בלב יער הגשם הקמבודי, שוכן כפר קטן ואהוב. בלב הכפר, על הדרך הראשית, ממש בין בית הקפה הקטן לבית הספר ניצב מבנה לבן וגדול. פתהה סהקום קוראים לו. בית הקהילה. בבית הזה יש שינוי גדול ועמוק. פעם היו שם חבורה של מתנדבים ישראלים משוגעים שהביאו מחשבים ושיעורי אנגלית. הם קיבצו קבוצה של נערים ונערות מהכפר, והכשירו אותם להיות מתנדבים בעצמם.

שנה וחצי חלפה מאז ובית הקהילה פורח מתמיד. על בסיס יומיומי מתקיימים בו היום שיעורי אנגלית ומחשבים, מוקרנים סרטים, מושאלים ספרים בספריה ועוד. על הכל מפקח המורה לאנגלית של הכפר, שהפך מנהל בית הקהילה. איתו מתנדבים דור חדש של הנערים והנערות, שממשיכים להעביר הלאה את מה שהשאירו הישראלים בכפר. למעשה, את הדור הזה המתנדבים הישראלים כמעט לא מכירים- מדובר בדור שהוכשר על ידי הדור הקודם של אותם מנהיגים צעירים שאותרו והוכשרו על ידי הישראלים. מתוך רצון אמיתי לשפר את חייהם הם בחרו להפוך לחוליה בשרשרת, להפוך למנהיגים צעירים בעצמם, ובאותה עת כבר להכשיר דור נוסף של מנהיגים צעירים.

לכאורה פרוייקט תרמילאים ותורמים הוא הצלחה אדירה. לצערנו, רק דבר אחד לא הצלחנו לעשות - לעזור לחברה הצעירים לגייס כספים. כן, שלחנו אותם להכשרה בנושא, וניסינו להפגיש בינם לבין אירגונים מקומיים וזרים, אבל מהבידוד הגדול של לב יער הגשם, המשימה הזו, שתמיד אינה פשוטה, קשה במיוחד.

אז מתוך אמונה גדולה הפרוייקט הזה, במורה שמוביל אותו (שבעצמו ביקש את העזרה), בנוער המדהים שמייחל לתוצאותיו, ובחשיבותו לשמה של ישראל, החלטנו לעזור להם במשימה.אנחנו מנסים כעת לגייס כספים ככל שנוכל, כדי לסייע למרכז לפעול שנה נוספת . כל תרומה שנקבל תועבר במלואה כמובן ישירות לבית הקהילה.

המעוניינים לתרום יכולים לעשות זאת בשתי דרכים (למרבה הצער, לצ'יפט עוד לא הגיעה המערכת הבנקאית, ולכן את איסוף הכסף אנחנו עושים בישראל):

העברה בנקאית:
מישראל:
גיל חן, בנק לאומי, סניף גשר הירקון, מס סניף 829, מס חשבון 05846880

מחו"ל:
swift code: LUMIILIT
IBAN: IL 74010829 000000 5846880

שליחת צ׳ק:
לפקודת גיל חן,
כתובת דואר: רחוב אסירי ציון 19, דירה 29, תל אביב.

לשאלות, ופרטים נוספים, אשמח לענות במייל gil.chen78@gmail.com או בטלפון 052-2336873.
תודה רבה!!

אין תגובות: