מבית הבלוגים של למטייל

יום ראשון, 25 בינואר 2009

על שלושה דברים רוצה אני לספר בבלוג הנוכחי: כניסתנו לבתי הספר למטרת לימודי אנגלית, על תחילת הפעילויות בבית הקהילה ועל הקמת הספרייה.
לאחר מספר שבועות בהם נתקלנו בקשיים בירוקרטיים, קיבלנו את האישור המיוחל להתחיל ללמד אנגלית בבתי הספר. עד עכשיו לימדנו במסגרת אחרת של CBET (Community Based Eco-Tourism) בה מערכי השיעורים ניתנו לנו מראש והדגש היה על כתיבה וקריאה. עובדה זו יצרה פער אדיר ביכולות התלמידים. מצד אחד, הם יודעים לקרוא ולכתוב בצורה שהיא באמת מדהימה ומצד שני, הם מתקשים עד מאוד לדבר באנגלית והם גם אינם מבינים כאשר מדברים איתם.
מטרת הלימוד בבתי הספר היא מתן דגש על יכולות הדיבור. כל מתנדב קיבל מספר כיתות והלמידה נעשית בקבוצות קטנות של תלמידים ובחלק מהמקרים אנו מש מתחילים מאפס. את השינוי התחלנו להרגיש במיידי כשהתחלנו לקבל יותר מתשובה אחת לשאלה "How are you?".

במקביל, לאחר חניכת בית הקהילה, התחלנו להפעיל אותו באופן קבוע. לכל שכבת גיל ישנן שעתיים שבועיות בהן ישנן הפעלות שונות בהתאם לנושא השבועי ובהתאם לגיל הילדים. כמו כן, בימי ראשון באופן קבוע, אנו מקרינים סרט בשעה 17:00. הסרטים הם סרטי דיסני באנגלית וזה מדהים לראות את הילדים נהנים וצוחקים עם הסרט.
ניתן לראות את ההשפעה של בית הקהילה ואת המסגרת שהוא מעניק לילדים. ישנם ימים בהם ילדי הכפר מתאספים אל מול הבית שלנו בתחינה שנפתח את בית הקהילה. קשה לעמוד מולם ולהגיד לא אבל יש לנו עוד פרויקטים לעבוד עליהם.

שבוע שעבר פתחנו ספרייה. כשהיינו בפנום פן קנינו ספרים מיד שנייה באנגלית ובקמר, מילונים, מגזינים ועוד. תלינו מדפים בבית הקהילה ויצאנו לדרך. פרויקט הספרייה לא ייגמר כאן ובעתיד יכולו תושבי הכפר להשאיל את הספרים. כמו כן, אנו רוצים למצוא מבנה קבוע לספרייה ומן הסתם להרחיב את היצע הספרים. בימים אלו אנו עובדים על גיוס תרומות ספרים לצורך הענין ועל מציאת המבנה. נכון תושבי הכפר נהנים מלשבת בבית הקהילה ולקרוא מהספרים ואילו אנו נהנים לשבת איתם ולהסתכל עליהם נהנים.



























































אין תגובות: