מבית הבלוגים של למטייל

יום שלישי, 27 באוקטובר 2009

ניו יורק/צ'י-פאט

זה בלוג על בלוגים. בשיעור ספרות לימדו אותנו ששיר על שירה הוא שיר ארס-פואטי. אז כזה.

לפני שהתיישבתי לכתוב פתחתי מייל שקיבלתי מדנה, חברתי הטובה מניו יורק. דנה, שבכלל הייתי אמורה להיות אצלה בדירתה המגניבה במקום פה, בבית הקמבודי שלנו. דנה ואני חולקות אהבה אינסופית וקצת חולנית לברק חוסיין אובמה. המייל שלה הכיל תמונה בודדה של אובמה משחק כדורסל ולינק לבלוג שלה. אחד הפוסטים האחרונים שלה היה על פרס נובל לשלום שמוענק השנה לברק. הרבה מחשבות של בעד ונגד, תהיות על מה זה יעשה לקריירה שלו, מה זה יעשה לשלום העולמי ובכלל.

בצד השני של העולם, בכפר קטן במחוז קו-קונג שבקמבודיה דיברתי גם אני על הפרס היוקרתי ועל הזוכה המאושר בו השנה. זה היה בחוג חדשות שאני מעבירה מזה כמעט חודשיים בבית הקהילה- כל יום חמישי ב-17:30. החוג התחיל בתור ניסיון להביא משהו שאני אוהבת ומעניין אותי ולהעביר אותו לחבר'ה כאן. שעה שלמה בה אני יכולה לדבר על כל נושא שבעולם ולהיות בטוחה שמה שאני אומרת באמת חדש למי ששומע. על מה לא דיברנו בחוג חדשות? 8 שנים לאסון התאומים, ועידת האו"ם, התרסקות הקולומביה, ריו תארח את האולימפיאדה ב-2016, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הסכם היסטורי בין טורקיה לארמניה+שואת הארמנים היה או לא היה, זיהום אוויר והתחממות כדור הארץ ועל גלעד שליט דיברנו במשך 2 שיעורים כי הוידיאו העצוב שלו בדיוק פורסם וזה לא נתן להם מנוח.

אני משתדלת מאוד להראות להם תמיד גם סרטון או שניים מיו-טיוב וזה בכלל גורם להם לפעור עיניים משתהות. כל המידע שאני מעמיסה עליהם הוא כל-כך חדש להם, שלפעמים אני לא בטוחה אם הם משתעממים או שהם פשוט המומים. אחרי שראינו את הסרטון על אסון התאומים, שמשאיר אותי גם היום פעורת פה, היה פשוט שקט בכתה. אף אחד לא נפל מהכסא, אף אחד לא בכה או צחק או צעק, אפילו לא ביקשו שנראה את זה שוב. "תקשיבי. הם לא ראו אף פעם מטוס, לא ראו בחיים שלהם בניין כל-כך גבוה. מה את רוצה מהם?" אמר קול ההיגיון של אורן ההגיוני. והוא צודק- לקח לי זמן להפנים שכל דבר שאני מספרת להם מסופר כנראה לראשונה אי פעם. שכל הפרטים מסביב גם הם חדשים ולא בהכרח מובנים להם. שאין משהו שהוא ברור מאליו או מתבקש. לקח לי זמן אבל לאט לאט גם אני לומדת שלא הכל מובן מאליו. שלא כל מה שאנחנו רגילים אליו הוא הגיוני. שיש גם חיים אחרים, פשוטים יותר, בלי חדשות כל רגע, בלי אירועים נון-סטופ.

אז בעוד בצד ההוא של העולם דנו בהשלכות של הפרס היוקרתי על עתיד המזרח התיכון ובכלל, כאן בחוג חדשות, (דה בסט קורס אין צ'י-פאט) ראינו את רגע ההכרזה על הזוכה המאושר מוקרן על הקיר, את נאום התגובה המופתע של אובמה, ובעיקר שמחנו בשמחתו ובשמחת העולם על השלום שהוא אמור להביא. נראה לי שהצלחתי להדביק גם אותם באובמה-מניה שלי..

8 תגובות:

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Unknown אמר/ה...

שפלונץ,
את באמת אחת החמודות.
הפוסטים שלך מרגשים וחמודים נורא.
וגם, נותנים כאפות פרופורציות לחיים.

ס.

אנונימי אמר/ה...

יעלי,
כמה יפה את כותבת!!!!ותאמיני לי אני אובייקטיבית לחלוטין וגם קראתי הרבה בימי חיי הארוכים....אולי גם את תקבלי פעם פרס נובל לספרות, כמובן, לא רק אובמה השרמנטי, עליו נסובה כתבתך.

מעריצה מרמת השרון

אבוב אמר/ה...

יעלי אהובה שלי,
לקרוא את מה שאת כותבת זה להאמין שאולי יהיה פעם עולם טוב יותר שבו אנשים יקבלו אנשים אחרים כשווים, לא יתפתו לחשוב שהעולם שלהם הוא היחיד, הוא הנכון, הוא האמיתי, ויבינו שהעולם שייך לכולם, גם לאלה שלא ראו מטוס מימיהם, שלא עברו ליד גורד שחקים, שלא טסו לירח, אבל הסקרנות שלהם, החיוך שלהם והמבט מכיר התודה שלהם הוא האושר האמיתי.
אני מסיר בפניך את הכובע שאינני חובש (שהרי אני לא בנוי להצדיע לך)על כל מה שאת עושה עבור הילדים האלה, ולא פחות על מה שאת עושה לעצמך.
שאי ברכות והרבה אהבה
אבובך (והחבר לחיים של המעריצה מרמת השרון)

Unknown אמר/ה...

יעלה! איזה כיף לקרוא אותך... זורק אותי לרגע רחוק מהרעש והטינופת של הבניה באחד-העם בואך "הבימה". העולם שאת מתארת תמיד כזה שליו, ורגוע ופסטורלי - ההיפך הגמור מהמציאות האבסולוטית של חיי מאז ומעולם. ונשמע שטוב לך שם, בארץ הרוגע והלאט, והפשוט.
בדיוק לימדתי שיעור עכשיו על טקסט של רוסו. ותשמעי, אולי זה לא נראה לך כמו גן עדן - אבל לפי הבחור הזה, את וחברייך לחוג החדשות נמצאים בדיוק בנקודה המזערית והשברירית שהיא החיים הטובים בחברה. מי יודע, אולי הבחור ההוא מהמאה ה-18 צדק בסופו של דבר? ואולי זה מה שגרם לך לכתוב טקסט כל כך נוטף דבש על נושא כמו הנובל לאובאמה, שמרגע הכרזתו לא נאמרו עליו דברים חפים מארס.

לכאן או לכאן, עושים לי טוב המשקפיים הוורודים האלה שאת חובשת - אפשר לשאול אותם לשבוע שבועיים?
:)

נשיקות!

noagee אמר/ה...

ובדיוק היום נתקלתי בתמונה החמודה הזאת

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/barackobama/2075159/Michelle-the-asset-to-Barack-Obama-that-may-become-a-liability.html

איזה כיף לאנשים שזה הזוג מספר 1 שלהם. הלוואי עלינו.

בוב אמר/ה...

בוב את כותבת מקסים.
ובכלל...
את יודעת שאני מקנא, בחוויות שאת עוברת,מעבירה ובעיקר במהות.
אלוהי הדברים הקטנים.

tzvika770 אמר/ה...

בהחלט את כותבת יפה